är du klar att möta sanningsdan?

J körde hem mig imorse, under tystnad. jag var så trött när klockan ringde att jag faktiskt övervägde att ligga kvar ensam resten av dagen. men nej. jag pallrade mig långsamt upp. J fick lov att putta på mig och tillslut var jag hemma. då var jag i alla fall så pass vaken att det fick bli en kopp kaffe, ett träningspass och lite jobbande. finns ingen tid att förlora.
Igår köpte jag nog min första sak på ebay. jag var lite nervös inför köpet av någon anledning. även om jag inte behövde anstränga mig mycket särskilt mycket eller ens betala just då. J stod för allt. vi köpte varsin klocka, alldeles lika dessutom så nu blir vi ännu mer som ler och långhalm. nåväl. den här klockan är otroligt exklusiv med en rad finesser som kan komma att häpna er alla. det blev i alla fall en kväll som kändes helt underbar, vi skrattade gott ända till läggdags och jag trivs så bra hos J att jag snart inreder ett rum helt åt mig. nej men jag skulle behöva ett ställe på landet där jag kan sitta och jobba helt ostört. ja, varför kan man inte jobba ostört inne i stan då? kanske du undrar, jo förstår du. då ringer telefonen och någon säger, lunch, fika? och jag säger, javisst!! och så har hela min disciplin fallerat och jag har spenderat 3 timmar med lunch och annat. sen är det dags för dagen att avslutas, kanske hem till J eller hem och städa kolla på film o s v  och då är det kört. Jäjäjä...kanske ni tänker, men så här är det att jobba hemma om du inte tränat din discpiplin och om jag skulle sitta och jobba utanför stan så skulle det inte gå att bli distraherad av lunch eftersom jag har varken bil eller körkort så då kommer jag ingen vart. you see! iofs så skulle jag säkert komma på den brillianta idéen att be någon komma till mig och där skulle vi sitta i 3 timmar och sen är dagen slut och jag har inte gjort ett dyft. nu låter det som om jag inte jobbar, men se det gör jag, men tiderna är spridda som skurar bara.

nåväl, nu ska jag bege med mina artiklar till en arbetsplats, mitt i stan. senare ska jag och J kolla på klockor. jodå, en ny passion för framförallt J. men han behöver mig och mina goda smak som rådgivare.
nää, nu är jag klar att gå ner på stan, klar att möta sanningsdan! ( nedan kan du se det mäktiga klockköpet)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback