Pretzel Logic

image3

nu när jagsatt mig vid datorn så kändes det verkligen konstigt i huvudet. jo, alltså det kändes ungefär som att jag skulle sjunka genom golvet. jag hade för i några minuter svårt att hålla nacken stadig. jättekonstigt. kanske beror det på att jag pratade i mobilen över en timme? jo, men jag har blivit mer och mer nojjig över det där med att hålla mobilen mot örat när man pratar i den. jamen det är ju liksom skadligt för hjärnan och den vill jag inte skada alls. tumör, nej tack. jag har blivit mer och mer hälsosam. särskilt med kosten. du som trodde att allt prat om GI var bullshit ska nog höra upp!! jo, men alltså kolhydrater är rena boven för din hälsa, inte bara din vikt. för även om du är värsta fit så skadar alldeles för stort intag av kolhydrater din kropp. levern. ja, den är rätt känslig vad gäller kolhydrater. socker. ja, det är också känsligt för din lever. vad gör detta då med din lever? jo, det bildar fett i levern som kan leda till hjärt och kärlsjukdomar och då kan det vara döden nästa. jag svär!

jag har lärt mig en massa annat också på sista tiden. som att jag är jävligt bra på att skriva uppsats och på att hitta på intressanta ämnen att forska om. jo, så är det. jag har verkligen fått till det bra nu. känns skönt att för en gång skull veta vart jag är på väg. jag har liksom värsta grymma grejen på gång i samband med uppsatsen, men jag akn inte avslöja för mycket för då skulle du säkert sno min idé bara för att det är så bra. men du skulle ju å andra sidan inte kunna förvalta och utveckla den idén lika bra som jag. men en bra forskare har sina regler och behåller sina goda uppslag inom en rimlig skara människor.

annat i mitt liv som känns bra är att jag nog åker till london om en månad. fast det finns ett dilemma. ska jag ta ut semester så förlorar jag dagar att ta ut i sommar och jag har inte så många dagar sparade. men jobbar jag extra utöver mitt schema så har jag råd att finansiera min semester på egen hand i sommar. egentligen är pengar det minsta bekymret just nu, men har jag semester så vill jag ju inte behöva snåla heller. för pengar tar ju som bekant slut. utan lön i en månad kan bli lite tufft. för pengar går åt just nu. jag åker ju bort varenda helg jag är ledig för tillfället. eller typ nästan varje ledig helg. för visst blev det så. jag tröttnade på lilla västerås också. fast jag gillar västerås på ett sätt. det trevligt att bo här. men det blir nog en flytt snart igen. jag har en del planer på det. men jag får väl se hur seriöst det blir med vissa saker först.

sedan har vi det här med sorgen. tiden har inte gjort sitt än, tror inte att det kommer att göra det heller. jag glömmer aldrig pappa. härom dagen kom en känsla och for genom hela kroppen. jag fick reda på en sak som fick mig att känna den där definitiva saknaden. på något vis har jag fått för mig att pappa snart ska återvända. men alltid vetat att det kan han ju inte göra. men så kom en känsla som fick mig att verkligen känna att han är borta. jag tänkte att om tio år så kanske jag har bildat familj. jag såg framfrö mig hur jag bor i ett hus. och hur jag inte kunde bjuda hem pappa för att träffa sina barnbarn....alltså det jag egentligen kände var att pappa komemr att vara död så länge. för alltid. det har jag inte förstått tidigare. jag hade inte insett att döden är evig. även om det är därför man sörjer en människa. för att man vet att döden är evig.

fast nya känslor är också bra. jag känenr att det finns inget som är så bra som nu. jag är så jävla säker. säker på alla mina känslor. säker på livet. padam padam!