"vardag. så vardagligt"

men min vardag är inte vad jag trodde vardag präglades av. jag hinner knappast tvätta, diska eller städa. min vardag är inte det den borde vara. vill ju att vardagen ska vara allt det där som jag menar med vardag. alltså, begreppet vardag innefattar för min del att dammsuga, skura toalettsitsen, laga mat, umgås etc. men är det vad folk gör till vardags? är det så att begreppet vardag har fått ny betydelse som i ett paradigmskifte?

i dag te x har jag klistrat upp några artiklar på väggen, ätit glass, badat och gurglat halsen. låter som vardagssysslor i och för sig. men ingen vardag är den andra lik. mina veckor bara går och jag har inte hunnit ha min vardag som jag så längtar efter. eller snarare ; jag ahr inte ansträngt mig för min vardag. ibland när jag känner jag att jag är så otroligt duktig bara för att jag diskat. fått nåt gjort.  då har jag uppfyllt min vardagskvot. men vardag, tänker du? måste man städa bara för att det ska vara en vardagsyssla? Betyder inte vardag något man gör varje dag? Jo, det är klart det gör. men det är ett gammalt ord och i tidernas begynnelse så städades det och diskades det i de svenska hemmen var eviga dag!

äsch, det jag vill säga egentligen är att jag är så otroligt missnöjd med mig själv, när jag inte lyckas få till min vardag med att tvätta lite, klippa tånaglarna lite och kanske arbeta lite. jag bara gör inget vettigt alls. hur mycket kan man få glida runt som människa innan det är nog? det är ju vardag hör hur ju du skriker. Men öhh, säger jag. så då är det okej att ha så mycket tid som jag har och ändå inte uppfylla min vardag med vettiga saker?

har du så mycket tid? väser mitt samvete. Jag vet, det hela är simpelt. jag slösar med tiden, det är det mest vardagliga jag har ; tid. det är den jag ger bort till timmar med att glida. jag ödslar tid på skit. det största projektet jag någonsin haft får inte min tid. jo, så kom jag fram till det. egentligen handlar hela det här inlägget om ett resonemang kring mitt dåliga samvete och stress över att jag borde göra lägga ner mer tid på min framtid. problemet är bara att det finns för mycket som är kul nu att jag inte räcker till. jaja...lycka till majsan!