more unhappy than Falcon Crest´s Lance

Bland många saker som gör mig glad, är en av dem bästa sakerna när jag listar ut hur människor fungerar. Vi är ju alla unika och bla bla bla...men det är ändå intressant med likheterna. Det är mest intressant när jag lär känna nya människor och jag tycker att jag till en början förstår hur den här personen verkligen är.

Nyligen lärde jag känna en människa som uttryckte en sån stark styrka och mycket god självkänsla. Nu har det uppdagats att den här personen egentligen inte är en övermänniska som man först skulle kunna tro. Nej, den här människan är precis som alla andra; beroende av stöd, beroende av samvaro, beroende av andras åsikter och uppskattning.  Den här personen har upplevt många hemska saker, och många trevliga saker sm troligtvis har gjort denne till en stark person. Dock, har detta även yttrats i form av att vilja hjälpa andra människor, men i den egna nöden inte vilja ha någon hjälp själv. Dessutom har det även visat sig att den här personen har svårigheter med andra människor som visar självsäkerhet och styrka. Den kombinationen är helt förödande för att kunna bygga relationer. Hur ska det gå om man endast kan hjälpa andra, men aldrig visa sin egen sorg eller sitt eget behov av stöd?