i tought myself how to grow old

den uppmärksamme kan lätt konstatera att jag snor låttitlar till vissa av mina inläggs rubriker.  i de flesta rubrikerna har jag snott min husgud nr 2 (nr 1 är den för all framtid obesegrade neil young) ryan adams. eller vafaan. sånt där förändras ju hela tiden. jag menar jag har en hel drös med husgudinnor också. men skitsamma. ryan adams ligger bra till just för att han är i, enligt mig, samma liga eller åtminstone inte långt från samma klass som just husgud nummer ett. textmässigt är dessa två män något av det jag fascineras med just dem. ryan admas kan beskriva saker som jag har tänkt, som alla har tänkt, men han fomrulera orden, till toner dessutom! kan inte bli bättre. när jag använder hans låttiltlar till rubriker så beror det mest på att det är en skitbra låt elelr att den passar så bra till en tanke jag just haft och velat skriva om. detta inläggs rubrik beskriver hur jag på sista tiden kännt mig gammal. jag tror att det beror på att jag låg i badkaret och rabblade upp i mitt huvud hela mitt liv. jo, jag gjorde som en tidslinje och kände helt plötsligt mig gammal. inte ålders gammal, snarare erfarenhets gammal. sedan kände jag för att bli gammal med detsamma. jag orkar inte leva under förväntingarna av att vara ung längre. det är inget som rorar mig. det är stabilt att bli gammal. fan vad skönt. med gammla menar jag nog mest äldre. jag snackar inte åttio bast här, snarare bara äldre. jag har verkligen inget emot att fylla 30. det kommer jag fira med dunder och brak. denna insikt om att det ska bli skönt att bli äldre beror nog på att mitt liv bara blir bättre och bätte. trots det senaste halvårets helvete pg a pappas död så känner jag harmoni. jag gör saker jag vill. jag tror på mig själv. är stolt och vågar vara mig själv. jag vet inte...men faan vad jag känner mig lycklig på något vis, fri. så skönt. men liksom, vem vill inte tycka att det är skönt att bli glad när man köper hem nya dukar och det blir skitfint. jag menar att jag härom dagen köpte nya dukar och kände mig så tillfreds med det. och nöjd. glad. det är så jävla skönt.