vin, vänskap vårstädning och vittring

vilken underbar lugn helg. med endast goda inslag av vin, mat och fina vänner. I fredags blev det middag med damerna hemma hos A. M är gravid och hennes mage hade vuxit och jag blir alltid lika tagen av gravidmagar. det är vackert, på riktigt. Inte bara som man säger för att det ska sägas. i påskas var jag hos S och D som ska ha sitt tredje barn så jag är ju van att se S gravid, men hon var minst lika vacker nu som de andra gångerna. Nåväl, hemma hos A dukade vi upp både det ena och det andra och vi gottade oss på längden, tvären och brädden. Vi gottade oss så till den milda grad av varandras sällskap att sockerkicken fick duka under för den fina gemenskapen vi har. pratade lite om det i går med J. han menar att det är så det ska vara. vänskap alltså. ja, jag är trots allt fortfarande påverkad av allt som hände när jag var en liten tjej. vänskap var då mer ett utnyttjande och ledde till bedrägerier och allt berodde egnetligen på att jag var annorlunda. vad? inte vet jag? men jag ahr fortsatt att vara mig själv. och det funkade en dag. nu är jag framme vid målet. nu vet jag hur saker ska vara. hur jag är och vad jag vill ha. det är viktigt ska ni veta. tveka aldrig. kör på, en dag blir det rätt. var dig själv är ett mantra som aldrig ska slutas repeteras. så det så. Så, helgen fortsatte i det goda tecknet med att jag och J såg på film och drack juice. Ja vi var fast bestämda om att det är det nya. Nu ska vi tänka på att dricka juice hellre än läsk. och då snackar vi inte koncentrat utan färsk. så det så. J var i alla fall på lyxhumör och vi tog oss in mot stan och åt en hejdundrans frukost på Statshotellet. medan vi satt där och åt iakttog vi människor och hittade på historier kring dessa. jag vet att detta kan verka stötande men håll till goda eller gå tillbaka till det du gjorde innan du började läsa, för här spar vi inte på några detaljer! jo det gör vi, men skitsamma. vi satt där i godan ro i alla fall och njöt. helgen avslutade sedermera med en fika. gud vad jag äter. eller? är det här en matblogg?

nej naturligtvis inte, det är lika mycket en städblogg i så fall. för i dag ska det städas. J behöver hjälp med några detaljer när det kommer till städning. han är absolut inte dålig på det, men en knuff för att komma i gång den ska jag stå för i dag. jag ska mjuka upp handlederna och strecha vaderna för här ska städas. typiskt att jag som tjej då ska tycka att det är kul att städa, men så är det bara. jag älskar det. tyvärr syns det inte alls hemma hos mig alldeles för ofta. men men. jag vet ju hur sanningen står till. hur kan då stdäning vara s skoj för mig. jag tror att jag känner mig ren, duktig, belåten och färdig. alla dessa saker käner jag för att resultatet blir så tydligt. ungefär som när man rensar en garderob och det känns lättare att andas. så känner jag när jag får städa. i veckan blir det flyttstädning hos A också, men det är inte riktigt samma sak. där ger inte resultatet samma effekt. men det är också kul. nu är inte städning det allra roligaste jag vet, men snudd på!

Vittringen i rubriken står för den vittring jag fick på väg från stan när jag fikat med C i går.  T fyller år och jag kom på vad jag ska köpa. Det kommer bli kanon tror jag. Bästa presenten han kommer få på flera år, av mig menar jag. J ska hjälpa mig med det i kväll för det måste beställas på nätet och jag är ju bara en tjej som inte förstår någonting. Så jag behöver en mans handlingskraftiga hjärna för att klicka fram rätt och utföra en betalning.

Nåväl, ut i solen med ni som kan. Jag ska hålla mig inomhus och sortera artiklar och skriva skriva skriva...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback