tvivel och dunder...

ibland tvivlar även jag. det är många känslor i omlopp just nu. på gott och ont. i söndags var jag i eskilstuna. jag var vid pappas grav och sedan i hans hus och hämtade minnessaker. kändes bra. det var som att gå igenom hela hans liv från dag 1 till sista dagen i hans liv. inte underbart direkt, men skönt. på kvällen när jag kom hem var jag så trött att jag somnade redan klockan nio, utan att blinka! jag tror att en sådan känsloupplevelse fick mig att inse, åter att jag inte ska tvivla. leva livet varje dag, och inte underksatta vardagen. men gamla hjulspår är så lätta att köra fast i. och jag som aldrig skulle tvivla, har börjar tvivla. jag tvivlar på mina känslor och om det är värt att arbete som jag utsätter mig för? jag tvivlar på om jag väljer rätt väg just nu. yrkesmässigt är det grönt, men känslomässigt. jag tror att det är viktigt att jag nu i min situation faktiskt lyssnar på mina tvivel och sedan tar reda på om det är dunder och brak eller om det är arbetets möda värt!!

ojoj eller ska jag skriva oioioi. kanske inte skulle skada om jag var lite mer punk och oi i mitt planerande avv al här i livet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback