ditt tröga jävla arsel

I dag regnar det och gillar det. jag vaknade av att regnet kastade sig mot fönsterrutan som om det tyckte att det var dags att väcka mig mig klockan 10. det var det. nu dricker jag kaffe och lyssnar på sommarpratare p1 som jag missat, jag förbereder samtidigt min föreläsning. det går upp och ner. ibland har jag så bra idéer om hur jag vill framföra det hela och ibland undrar jag varför någon skulle vilja lyssna på det jag har att säga. så är det ju, man tvivlar alltid på sig själv och om andra, omvärlden. på allt! fast i grund och botten handlar det om en själv. en dam på mitt jobb gav mig rådet till mitt framtida liv "tvivla aldrig" sa hon. jag frågade henne nämligen vad hon som är 70 år äldre har för några råd att ge till mig som har hela livet framför mig. hon har ju rätt inga tvivel ger framgång. Nu när jag är så säker på mig själv och hur jag ska agera resten av mitt liv så ska jag lägga mig på soffan med kaffekoppen och bara vänta. nej, det ska jag inte. jag ska skriva färdigt manuset i dag. så att jag kan njuta av min semester sedan. utan magkatarren som ger sig till känna så fort jag blir stressad. jag tycker att det är underbart att ajg fått äran till ett sådant uppdrag, att få föreläsa om min undersökning, så jag ska ta till vara på detta förbereda det så till en högsta grad av professionalitet!


I natt drömde jag att jag skulle köpa blommor. jag cyklade och stannade vid en affär som inte hade några blommor som jag gillade. jag skulle köpa blommor till min pappas grav. det var den 11 juli i drömmen och det är den 11 juli på fredag. Den 11 juli 2007 kl 08.00 dog min pappa. det är alltså ett år sedan på fredag. ofattbart, ogripbart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback